Vissza

Kzi Elektronikus Jtkok: LCD vagy kvarcjtkok vilga


a 1980-as vekben kiadott kzi elektronikus jtkok processzorai s programozsi jellemzi alapveten klnbztek a mai modern eszkzktl. Az egyszerbb technolgia s a korltozott erforrsok miatt a jtkfejlesztknek kreatvan kellett megoldaniuk a jtkok kialaktst s funkciit

A kézi elektronikus játékok olyan interaktív elektronikus játékok, melyeket hordozható eszközökön, az úgynevezett kézi játékkonzolokon játszanak. Ezek a játékok gyakran miniaturizált változatai a videójátékoknak, különlegességüket az adja, hogy a készülék vezérlgombjai, kijelzje és hangszórója egyetlen egység része. A kézi játékok sokfélesége rendkívül széles skálán mozog, az egyszerbb LED-es kijelzktl kezdve az LCD és VFD kijelzkig, melyek részletes képeket is megjeleníthetnek. A játékok népszersége a 70-es évek végétl a 90-es évek elejéig volt a csúcson, mieltt fokozatosan lecsökkent volna. A kézi játékok jelents eldök a modern hordozható játékkonzolok számára.

A kézi játékok történetében számos fontos mérföldkt lehet azonosítani. Az 1970-es években megjelentek az els egyszer mechanizmusokkal mköd játékok, melyek csupán világított gombokat és hanghatásokat tartalmaztak. Kiemelked példák közé tartozik a Mattel Auto Race és a Mattel Electronic Football. Az 1978-as Simon játék és a Parker Brothers által kiadott Merlin további fejldést hozott a kézi játékok világába, mindkett különleges mechanizmusokat alkalmazott a játékélmény javítására.

A 80-as években az LCD-k megjelenése jelents változást hozott a kézi játékok piacára. Az LCD-ek alacsonyabb ára és nagyobb felbontása lehetvé tette, hogy a kézi játékok részletesebb grafikákat és jobb játékélményt nyújtsanak. Ilyenkor jelentek meg az els sorozatok, például a Bandai LCD Solarpower sorozat, amelyek napelemes energiaforrást használtak. Az LCD-k megjelenése lehetvé tette az átmenetet a LED kijelzktl, és új játékélményt hozott a kézi elektronikus játékok világába.

A kézi játékok továbbra is népszerek, bár a technológiai fejldés miatt ma már inkább az egyszerbb kártya- és táblajátékokra összpontosítanak. Azonban a kézi játékok hagyománya és kultúrája továbbra is él, és inspirációt nyújt a játékfejlesztknek és a retro játékok iránt érdekldknek egyaránt.

A 1970-es években kiadott kézi elektronikus játékok általában egyszer processzorokkal és korlátozott memóriával rendelkeztek, ami jelentsen korlátozta a játékfejlesztk lehetségeit. Ezek a játékok általában különböz intézlapokon vagy speciális, erre a célra tervezett egységekben futottak, amelyekben általában dedikált hardverek vagy egyszerbb mikrokontrollerek voltak.

A programozás jellemzi közé tartozott az alacsony szint nyelvhasználat, mivel a korabeli processzorok és memóriák korlátozottak voltak, és hatékony programozási technikák alkalmazása volt kulcsfontosságú a rendelkezésre álló erforrások hatékony kihasználásához. Az ilyen játékok fejlesztése során gyakran assembly nyelvet használtak, amely közvetlenül a processzor utasításait írta le, így lehetvé téve a programok maximális teljesítményének elérését a rendelkezésre álló hardveren.

A játékok programozása általában nagyon specifikus volt és jellemzen közvetlenül a hardverre volt optimalizálva. Ez azt jelentette, hogy a játékok kódja rendkívül hatékony volt, mivel a fejlesztknek ki kellett használniuk a lehet legjobban a rendelkezésre álló erforrásokat. A játékok általában egyszer grafikát és hangot használtak, és a játékmenet is egyszer volt, mivel a korabeli technológia nem tette lehetvé nagyon összetett játékok létrehozását.